Duurzame inzetbaarheid gaat over tevreden werknemers
Wie als ondernemer tevreden werknemers wil binden en motiveren, heeft het goud daarvoor in eigen handen. Namelijk het regelmatig geven van gestructureerde en vooral echte aandacht. Het motiveren van werknemers, die van grote, zelfs onschatbare waarde zijn, is belangrijk. Dit zijn namelijk de werknemers die je graag wilt behouden.
Het goud dat je in eigen handen hebt
Goede werknemers die de kar trekken, krijgen vaak minder aandacht dan werknemers die voor problemen zorgen. Die met de hakken in het zand staan. Zonde. Want: wie of wat je aandacht geeft, groeit. In negatieve, maar gelukkig ook in positieve zin.
De vraag is dan ook: ‘Hoe houd je betrouwbaar en toegewijde werknemers gemotiveerd?’ Hoe zorg je ervoor dat ze niet door ziekte uitvallen? Of plotseling weggaan? Omdat ze zich niet gewaardeerd voelen en jij het te druk hebt om dat op te merken?
Hoe zorg je dat je met jouw waardevolle medewerkers gesprekken voert die leiden tot groei? Van de medewerkers. En van jouw onderneming.
Het antwoord op die vraag is verrassend eenvoudig. Investeer tijd van jezelf. En als je die niet denkt te hebben: maak dan tijd. Tijd die je later terugverdient als jouw werknemers zich gezien en gehoord voelen. En ze daardoor beter presteren.
Hoe geef je echte aandacht?
Leer en pas een aantal basisvaardigheden in communicatie toe. Welke? Kijk en luister naar het online webinar over duurzame inzetbaarheid van werknemers. Daarin zet ik die tools kort op een rij.
Zo bouw je aan duurzame en goede relaties en doe je een investering die zich ruim terugbetaalt. Als je elkaar beter verstaat, bereik je immers meer. Met uiteindelijk minder moeite.
Meer informatie over het duurzaam inzetten van werknemers?
Neem gerust contact met mij op voor vragen, feedback en inspiratie over hoe waardevolle gesprekken ook jouw organisatie een inspirerende boost kunnen geven.